Renk secimi:
Harf boyutlari: 60% 70% 80% 90%
Termal · Tatil · Avrupa · Sozluk · Kariyer · Aile · Ruya · Hikayeler · .biz
UzunHayat.Com

Şifalı Bitkiler

Sağlıkta Yeni Moda... Çimen Suyu!

Nar, havuç, portakal, kekik suyundan sonra yeni trend çimen suyu. ABD'de şimdi bardağı 2.5 dolardan çimen suyu satılıyor. İşte çimen suyunun faydaları.
Moda haline gelen çimen suyu, büfelerde taze taze sıkılarak 57 gramlık küçük kaplarda servis yapılıyor. 2 kilo 250 gram sebzeden alınabilecek vitamin ve minerallere denk olduğu belirtilen bu içeceğin bardağı ise 2.5 dolar

Yüzden fazla vitamin ve enzim içeren, özel yetiştirilmiş çimlerden elde edilen çimen suyu, kanı yenileme özelliğiyle dikkat çekiyor. Tadı pek de hoş olmadığı için genelde tek yudumda içilen, ardından bir dilim portakal yenen bu ilginç içecek hakkında 10'dan fazla kitap yazıldı.

Özel tohumlarla bir haftada yetiştirilen çimenin besleyici özelliğinden tam yararlanabilmek için için mutlaka suyunun içilmesi gerekiyor. Örneğin salataya karıştırarak yendiğinde herhangi bir faydası görülmüyor. Uzmanlar günde 57 gram çimen suyunun yeterli olduğunu, alıştıktan sonra ise 114 grama kadar çıkarılabileceğini belirtiyor.

Yüzde 70 klorofil

Üzüm çekirdegi deyip geçmeyin

Üzüm çekirdegi bilinen en güçlü antioksidan. E vitamininden 50, C vitamininden 20 kat güçlü. Vücuda sigara vb. maddeler veya kirli havayla giren zararli maddeleri etkisizlestiriyor.

Üzüm çekirdeginin tespit edilebilmis en güçlü antioksidan oldugu, bunun yaninda insan sagligi açisindan birçok faydali madde içerdigi ortaya çikti. Ege Üniversitesi Ilaç Gelistirme ve Farmakokinetik Arastirma Uygulama Merkezi Müdür Yardimcisi Prof. Dr. Ulvi Zeybek, üzüm çekirdeginin degerinin yeterince bilinmedigini kaydetti.

Üzüm çekirdeginin basta gelen özelligini ''güçlü bir antioksidan'' olarak anlatan Prof. Dr. Zeybek, su bilgileri verdi: ''Üzüm çekirdegi tespit edilebilmis en güçlü antioksidandir. E vitamininden 50, C vitamininden 20 kat daha güçlüdür. Antioksidan özelligi ile vücudumuzda kimyasal reaksiyonlar sonucu olusan veya disardan sigara, alkol veya kirli havayla alinan zararli maddeleri (serbest radikalleri) etkisiz hale getirir. Serbest radikallerin nötralize edilmesini saglar.''

Yesil çay cilt kanserini önlüyor

CHICAGO - Bilim adamları, yeşil çayın cilt kanseri riskini önlediğini saptadılar.

Daha önceki araştırmalarda yeşil çayın içinde bulunan polifenol maddesinin,
kanser tümörlerinin etrafında oluşan ve tümörleri besleyen kan damarlarını tıkadığı belirlenmişti.

Fareler üzerinde araştırma yapan bilim adamları, yeşil çayın cilde sürülen kremlerde kullanılmasıyla da cilt kanserine karşı tedbir alınabileceğini kaydettiler.

Uzakdoğu ülkelerinin geleneksel içeceği olan yeşil çayın, bu bölgedeki insanları kanserden koruduğu bildirildi.

Yeşil çay içme alışkanlığının bulunmadığı Batı'da, bu yüzden kanser vakalarının Uzakdoğu ülkelerine oranla daha fazla görüldüğü belirtildi. Günde 4-5 bardak yeşil çay içenlerin, cilt kanseri riskinden korunabileceklerini düşünen bilim adamları, cilt kanserine yakalanmış olanlara ise yeşil çayı kür edici bir ilaç olarak tavsiye edemeyeceklerini belirtiyorlar.

Bu konuda yapılan araştırmaya ilişkin rapor, merkezi Chicago'da bulunan Amerikan Sağlık Birliği'nin yayın organı "Archives of Dermatology" de yayımlandı.

Yemek Tarifleri

Lezzet Vadisi sitemizi favorilerine ekle

Anket

İçeriği paylaş